Den här veckan började riktigt bra.
Vid lunchtid i måndags kom en av mina kollegor hem till mig för ett dygn fyllt med prat och åter prat.

Det var så soligt och varmt att vi fick hålla oss i skuggan på terassen till att börja med. Sedan plockade vi med oss vinglas och melon ut till stolarna på gräsmattan för att få lite sol på oss.
Precis när vi slagit oss till ro kom det några regnstänk så vi samlade ihop allt igen och flyttade tillbaka. Det var tur för strax kom den värsta hagelskuren jag någonsin sett, helt galet var det.

A hade önskemål om vad vi skulle äta till middag, det skulle göras langos. Och det hade ju jag inte direkt något mot, ruskigt gott. 
På jobbet brukar det ju skojas ganska ordentligt om min oförmåga att laga mat, så för A måste det ha varit konstigt att se mig göra både langos och rabarberkräm.

Till skillnad mot nattgästen vi hade i helgen kunde A hålla sig i sin egen säng hela natten och behövde inte krypa ner mellan oss.

* * *

"För vi har tagit studenten"
Jag var in till stan idag och såg alla dessa ekipage av varierande modeller fullastade med rusiga och lyckliga studenter. Man blir så glad av att se deras glädje, för dom ligger världen öppen och allt är möjligt.

Jag vill säga till dom att dom ska ta tillvara alla möjligheter, tänka framåt och göra det som känns bäst för dom själva. Plugga, resa eller skaffa jobb direkt.
Man behöver inte veta vad man ska göra resten av livet när man är 18 år, det kommer att ske många kursändringar på den resan.


Kommentera

Publiceras ej