Det kändes inte så svårt att skiljas från Nerja ändå eftersom det regnade där när vi satte oss i taxin som skulle ta oss till flyget och det sedan var strålande solsken när vi kom ut från Arlanda.
Men det är konstigt hur man kan fästa sig vid en plats då snabbt, det känns på något vis som att komma hem när jag kommer till Nerja.
Nästa inplanerade besök är i oktober, det känns som en hel evighet till dess.

Här hemma är det ju helt underbart väder, riktig sommar. Veckan innan vi åkte iväg var det -4 grader en morgon så bilen fick skrapas, därför vågade vi inte köpa några uteblommar före resan. Men idag kunde jag äntligen börja handla, och naturligtvis börjar jag med "mormorsblommor" dvs pelargoner.
Det är antagligen ett tantvarningstecken, men jag älskar pelargoner. Man kan inte få för många av dom.

Har haft en liten förkylning med halsont osv sedan i helgen och sedan i onsdags har jag lock för ena örat. Läste att det kan tydligen vara ett tecken på öroninflammation så det får väl bli ett samtal till vårdcentralen.

2 kommentarer

Yvonne Hedén

24 May 2014 00:03

Kallat gärna tantvarning, men jag håller fullt med dig!
Blommor bl,a förgyller tillvaron!
Jättefint!

Edde

24 May 2014 20:02

Tantvarning eller ej. Fina blommor var det i alla fall :-)

Kommentera

Publiceras ej