Varför är det alltid så här?
Dagen innan jag ska gå till tandläkaren/tandhygienisten är jag så otroligt noga med att borsta och fixa med tänderna. Som om hen inte skulle kunna se att jag slarvar med tandtråd osv för det mesta. Så sitter jag där i morgon och försöker ursäkta att jag inte hållit på och petat och grejsat med tänderna som jag lovade sist, samma sak varje gång. Det är ju faktiskt jag som får lida för det, inte tandplågaren.
 
- - - - - - - - - -
 
Idag har håriga killen och jag haft besök av en tjej som ska hjälpa oss att få ordning på några saker. Som att man inte behöver hålla på att vakta och skälla hela tiden så fort det kommer någon i närheten av oss eller huset, eller att man inte behöver bli ilsken/rädd/orolig så fort man möter en annan hund.
Det ska bli spännande att se om vi får till någon förändring.
 
- - - - - - - - - -
 
I-landsproblem, jag vet, men det är skitjobbigt när kaffemaskinen har gått sönder så att jag har fått gräva fram den gamla kaffebryggaren.
 
 
kaffemaskin, skenhelig, skälla, tandhygienist,

2 kommentarer

Tofflan

29 Apr 2015 17:00

Håller tummarna för att käftisbesöket trots allt gick bra och att det inte blev/blir dyrt eller ont!

Mamma ringde idag och klagade på... en trasig kaffeperkolator. Nu är ni tre på kort tid vars kaffemaskiner har pajat! Det verkar nästan vara nån sorts epidemi...

Hoppas det gick bra med Hårige Herrns besökare!

Svar: Jag har sånt där frisktandvårdsavtal så jag betalade inget idag. Ska tillbaka om några veckor och ta tandsten.

Det verkar vara något som går bland kaffemaskinerna 😱
M

Anette

29 Apr 2015 19:00

Haha känner igen mig såå himla väl i de där med käftis... Samma visa varje gång..

Åååå håller tummarna för den håriga killen..

Om de krisar får du köpa sånt där snabbkaffe tills du har en bra lösning :)
Håller tummarna för dig nu!
Kram Anette

Svar: Jag sitter där och försöker ursäkta mig själv att jag inte sköter tänderna som jag borde, helt galet.

Det går bra med håriga killen, vi har börjat träna på hemläxan.
M

Kommentera

Publiceras ej