Idag stod målning på schemat, en långsida av huset och gavlarna var kvar att måla. Gavlarna får vänta till vi kan hyra en skylift men nu är resten av huset målat i alla fall. Skönt när det blir helt klart så att vi kan få upp den nya markisen och dom gamla vi har bytt tyg på. När jag ändå höll på och målade gav jag mig på dörren till det gamla soptunneskåpet, nu har den samma gula färg som huset.
Det ser liksom lite prydligare ut så.
 
Får bara glasmästaren tummen ur och kommer och byter ut dom två takfönstren så är jag ganska nöjd sedan.
Grillning med trollungarna på kvällen, mysigt att äntligen kunna sitta ute och äta även om det kom lite regn så vi fick flytta in efter maten.
 
 

När vi satt och fikade kom dödsbudet, min "aff aff Sö" har somnat in.
Min fina farbror har fått ro, efter ett par jobbiga år med en eskalerande demenssjukdom får han nu vila.
Jag är ledsen för att han inte finns längre, för att vi aldrig mer kommer att skoja med varandra som vi brukade göra. Men det känns skönt att det är över, det är en så ovärdig sjukdom han drabbades av.
 
Nu fick han somna in med sina kära runt sig, det känns bra.
Jag önskar jag kunde krama om faster och kusinerna nu, gör det i tanken.
 
 
dödsbud, farbror, grillat, måla, målning,

1 kommentarer

Tofflan

02 Aug 2015 17:58

Så duktiga ni har varit!!! :-) Men det var väl mest Hårige killen som målade, va? ;-)

Svar: Visst har vi varit duktiga, men det är ju inte klart ännu. Hoppas det går att måla gavlarna snart så vi får upp markiserna.
Håriga killen hejade väl mest på 😊
M

Kommentera

Publiceras ej