Idag var det lugnare på jobbet, kollegan och jag fick till och med tid att prata lite.
Jag pratar ju inte bara med honom utan det springer en massa "gubbar" inne i vårt rum hela dagarna. Antingen ska vi se till att ge dom tillträde till bygget, eller så har dom har kanske något problem med sitt passerkort och en del slarvpellar har till och med glömt kortet hemma.

Min unga kollega sitter och skrattar när jag pratar med gubbarna, han låg till och med ner över sitt bord och skrattade när en gubbarna gick idag.
"Vad skön du är" sa han, och jag tar det som en komplimang. 
Man måste ju få skoja lite med gubbarna, eller hur?
 
- - - - - - - - - -
 
Jag har redan ledsnat på urvalet i den "mat på jobbet"-automat som står i den tråkiga matsalen, så idag gick jag själv och åt på en restaurang i kvarteret bredvid. Hittade en plats ute och jag måste erkänna att jag inte hade så där jättestor lust att gå tillbaka in när lunchen var slut.
Det var ju så skönt att sitta där och njuta av solen.
 
- - - - - - - - - -

Idag fick jag hem min första förseningsbiljett från UL, dvs den ersättning man får när UL inte kan se till att man kommer fram dit man ska i tid. Iofs har jag inte så stor glädje av dom där biljetterna när jag ska åka till jobbet eftersom dom bara gäller för delen fram till Arlanda och sedan måste jag i alla fall betala för SL-delen.
Enda gången man har någon riktig glädje av dom biljetterna är om man ska gå av på Arlanda eftersom passageavgiften man måste betala för att få gå in genom spärrarna till terminalerna ingår.
Men det är ju ändå en ersättning, och jag ser till att skicka in så fort jag drabbas av förseningar. Det är ju enda sättet att visa mitt missnöje, att kräva ersättning.
 
 
komplimang, skön, sol,

1 kommentarer

Anette

15 Jul 2015 20:12

Alltid underbart med komplimanger! Och självklart allt njutbart som finns!
Kram

Svar: Visst är det så 😘
M

Kommentera

Publiceras ej