På eftermiddagen kom jag på att jag måste göra en investering, så det blev till att åka in till stan för att köpa nytt tågkort. Det känns som jag gjorde ett riktigt djupt hål i plånboken, jag hade nästan glömt bort hur det känns att behöva betala 1450 kronor för att kunna ta mig till jobbet.
Just nu känns det extra dyrt eftersom jag ju inte har några lönepengar att betala med, a-kassebidraget medger ju egentligen inte några sådana inköp.
 
SL-pendeltåg som jag åker är inte direkt det bekvämaste tåget, man sitter trångt och det finns ingen toalett. Just toaletten kan jag sakna ibland, men för att få tillgång till en sån skulle jag behöva åka med SJ och det är alldeles för dyrt.
För att kunna ta mig hemifrån och till jobbet och åka med SJ till Stockholm så skulle jag få betala 3025 kronor varje månad. Helt galet!
 
- - - - - - - - - -
 
Annars har dagen varit lugn, sovmorgon och sedan lite trädgårdsarbete.
Sånt som måste göras, trädgårdsarbetet alltså inte sovmorgonen.
Nu i veckan väntar ingen sovmorgon direkt, väckningen är inställd på 4:45.
Men det får jag stå ut med, jag har ju ett jobb att åka till.
Ni förstår nog inte hur glad jag är för det, hur bra det känns att ha en uppgift igen.
 
- - - - - - - - - -
 
Gissar att den här bussföraren har ett och annat att förklara för sina chefer.
 
 
 
 
dyrt, pendeltåg, sovmorgon,

2 kommentarer

Tofflan

20 Jul 2015 19:56

Uuuuuuuuuuu! 4:45---- Nä, det skulle nog inte jag palla, trots att jag är morgonmänniska...Du är duktig som fixar både uppgående och att jobba. Det är inte lätt efter en längre tids "jobbpaus".

Bra gjort!!!

Svar: Du kan tro att jag är trött på kvällarna.Tidigare gick jag ju upp kl fem på vardagarna, men under min "paus" har jag gärna legat kvar betydligt längre än så. Jag är ju verkligen inte någon morgonmänniska.
M

Tofflan

20 Jul 2015 22:25

Nej, jag har förstått att du är en kvällsperson... Verkligen tufft, men du är duktig som gör det!!!

Svar: Tack, jag känner mig duktig 😊
M

Kommentera

Publiceras ej