I morse höll min nyfikenhet på att göra så att jag kom för sent till jobbet, men jag lyckades lägga band på den. När jag stod där på Upptåget med mitt månadskort i handen för att snällt visa det för tågvärden så rusade hon bara förbi utan att titta på oss, hon for in i förarhytten och stannade där tills vi började glida in mot Uppsala. Då kommer hon ut och bökar sig fram till dörrarna och säger att hon måste komma av först eftersom hon ska möta upp polisen.
Det var ju då som den där nyfikenheten grep tag i mig.
För visst så blir man nyfiken på vad som kan ha hänt när det står fyra poliser och väntar på perrongen när vi stannar i Uppsala.
Men det fick jag ju inte veta, eftersom jag måste rusa iväg mot nästa tåg.
 
Sushilunch idag, så jädra gott det var.
Jag såg till att hänga på två av killarna så dom kunde visa mig var det finns matställen i närheten, jag har ju bara sett dom närmsta ännu så länge. Det blir ju inte så att jag går iväg så långt bort när jag ska äta ensam, det gäller att passa på när tillfälle ges att få sällskap. Annars så har jag ätit matlåda fler gånger på dom här tre veckorna än vad jag har gjort under dom tio senaste åren tror jag.
 
Dansar lite disco på väg mot sängen, Alcazar på TV.
 
 
disco, matlåda, nyfiken, polis, sushi,

1 kommentarer

Anette

29 Jul 2015 07:56

Yeah! Alcazar gjorde kvällen :)
Kram

Svar: Energikarameller 😀
M

Kommentera

Publiceras ej