Taco-fredag gäller inte hemma hos oss, här ska det ju vara skaldjur på fredagen.
Och idag var det riktig fredag, med både krabba och kräftor.
Inte så tokigt, och det blev ännu bättre med ett glas vin till.
 
- - - - - - - - - -
 
Jag fick en trevlig överraskning idag när jag kollade mitt bankkonto.
Eftersom jag började på det nya jobbet nu under månaden så räknade jag med att det skulle bli en knaper månad utan vare sig a-kassa eller lön, att första lönen skulle komma i efterskott. Men när jag kikade in på kontot så har det ramlat in en slant som lön, så det är bara att tacka och ta emot.
Något lönebesked hade jag inte fått, men det kommer väl antar jag.
Skönt att slippa suga på ramarna i alla fall.
 
- - - - - - - - - -
 
Nu börjar jag veta var jag ska sitta på tåget på morgonen. Det tar ett tag att känna av dom som åker, men nu vet jag i alla fall några personer som jag ska undvika att sitta i närheten av. Dom där som gärna vill att jag ska höra varje ord i texterna på den musik som dom har i lurarna, även om jag sitter en bit ifrån dom. Det är jävligt irriterande att ha tvingas att höra på något jag inte valt själv när klockan är före sex på morgonen och jag gärna vill slumra till en stund på tåget. 
 
- - - - - - - - - -
 
Under lördagen väntar husmålning, om nu inte regnet börjar redan under dagen.
Det ska tydligen regna ordentligt på alla dom som tänkt sig en kul och varm sommarkväll med Snoop Dogg vid Flustret.
Det lär få bli regnställ på, men det går väl att festa så också antar jag.
 
 
A-kassa, lön, målning, regnställ, skaldjur,

1 kommentarer

Tofflan

24 Jul 2015 23:22

Så underbart gott med skaldjur! Jag gillar tacos också, men med kycklingfärs i såna fall.

Skönt att det trillade in lite kosing.

Det där med platser och tåg är spännande! :P

Svar: Jag trodde ju att pengar skulle vara en bristvara, så trevligt att det rullade in på kontot.
Det tar ett tag att lära sig vilka människor man ska undvika på tåget.
M

Kommentera

Publiceras ej