Det där med att måla huset, det kunde vi ju glömma idag.
I och för sig var det sol och fint på förmiddagen men eftersom man varnade för regn senare under dagen var det ingen mening med att börja måla.
Så det roliga har vi kvar alltså.

Det blev en tur in till Gränby C i stället, för att fira att det ju kom in lön på kontot.
Det gäller att passa på när det går att handla billigt.
Indiska har "köp två och betala för en" under helgen, den butiken har ju blivit min hovleverantör under dom senaste åren. Sedan smög det på något konstigt vis med en "halva reapriset" från Joy också.
 
På tal om lön så tjänar kvinnor med mitt förnamn i genomsnitt 233 013 kronor per år.
Statistiken visar inte helt oväntat stora skillnader mellan kvinnor och män. Det kvinnonamn med högst genomsnittslön tjänar 302 063 kronor om året, medan det mansnamn med högst genomsnittslön tjänar 379 413 kronor om året.
Har du ett av Sveriges 100 vanligaste förnamn?
Då kan du kika här och se vad ditt namns genomsnittslön är.
 
 
 
Ungdomarna är inne vid Flustret och tittar på Snoop Dogg.
Inte riktigt rätt dag för en utomhuskonsert, men enligt direktrapporten på unt.se så verkar det vara en bra spelning, väl värd att vänta i regnet på.
På fredagen spelade Snoop Dogg inför 30.000 personer på Tivoli i Köpenhamn och i kväll inför 4-5.000 i Stadsträdgården i Uppsala, det är lite skillnad det.
 
 
klänning, lön, måla, regn,

2 kommentarer

Tofflan

26 Jul 2015 18:44

Härligt med lön! Enligt den listan skulle jag tjäna 285 000nånting, men det gör jag ju inte. Hade jag varit kvar på min förra arbetsplats skulle jag ha tjänat över 400 000, men där är jag ju inte heller. Jag är i pantburkarnas värld just nu, typ.

Den däringa Snoopen blev ju stoppad av farbror Blå och har han sagt att han ALDRIG mer ska komma till Sverige. Det känns rätt OK, tycker jag om man har svårt att följa våra lagar och regler. Annars är det synd. Kanske.

Svar: Det vänder snart ska du se
M

Anette

27 Jul 2015 14:49

ÅÅååå håller med om Indiska - jag fyndade 2 klänningar där i helgen också! Du har verkligen inspirerat mig till att gå över till dresscode - klänning :)
Hmm håller med Tofflan de där med lön, hade jag varit kvar så hade det varit betydligt bättre än idag - dock så klarar jag mig från panteriet :)
Kram

Svar: Bra där, skönt med klänning 😊

Vi får hoppas att Tofflan snart slipper tänka på panteriet.
M

Kommentera

Publiceras ej