Jag läste om en  man som skulle vara lite rolig, men inte lyckades så bra.
Den svenska mannen skämtade om att han hade en bomb i sitt bagage på Noi Bais internationella flygplats i Vietnam. Det skämtet uppskattades inte, piloten vägrade lyfta med mannen ombord så han fick lov att vänta med sin resa till dagen efter.
 
Det fick mig att tänka på dom där lustigkurrarna jag träffade på när jag satt i luckan på Posten. Dom där som skämtsamt(?) sa att det var ett rån när dom kom fram till kassan. Dom tyckte att dom var hysteriskt roliga, ända till jag talade om att trycker jag på knappen så åker dom dit. Uppfattar jag det som ett hot så är det ett hot.
Varken vi som jobbade i kassan eller polisen såg det roliga i dom skämten.

Jag är tacksam för att jag under mina 20 år i kassan aldrig behövde vara med om något rån. Tyvärr så hade många av mina kollegor inte samma tur.
 
 
bomb, rån, skämtare,

2 kommentarer

Katinka

16 Jul 2015 23:54

Litet pekfinger kommer här :)
Du missade ett "inte" i sista meningen eller så blev det fel med "tyvärr"

Kram

Svar: Tack, Katinka 👍
M

Tofflan

17 Jul 2015 18:47

Sannerligen lustigkurrar - NOT! :-( Skönt att du slapp rån på riktigt!!

Svar: Ja, jag är tacksam för att jag aldrig var på plats när det hände tråkigheter. Men samtidigt lider jag med kollegorna som drabbades.
M

Kommentera

Publiceras ej