Jisses vad jag är trött på kvällarna nu.
Jag har ju lagt mig till med (o)vanor under tiden jag gått hemma, har suttit uppe allt för länge på kvällarna och absolut inte rullat ur sängen för att börja dagen före kl åtta på morgonen. Nåja, jag har ju skjutsat tidigt till tåget ibland på morgonen men då har jag ju lagt mig och sovit en stund igen.
 
Nu står jag där på perrongen och stapplar upp på 5:40-tåget varje morgon.
Jag är inte riktigt vaken ens när jag kommer fram till jobbet och jag är helt slut när jag kommer hem igen. Gissar att det tar ett tag innan jag kommit in i gamla vanor och rutiner igen. Tidigare gick jag ju alltid upp kl fem så det ska ju inte vara omöjligt. 
 
Men ännu så länge är tröttman min följeslagare.
 
 
ovanor, tröttma, vanor,

1 kommentarer

Tofflan

16 Jul 2015 17:38

Jisses, 5.40-tåget... Själv har jag det senaste året gått upp vid sjutiden varje vardagsmorgon. Ibland blir det halv sju, ibland kvart över.

Tänkte vi kunde försöka höras lite i helgen och prata om mr Fourlegged Man. Men jag ringer inte före sju då. ;-)

Svar: Ja, tidigare åkte jag med 6:10-tåget men på det här jobbet måste jag vara på plats tidigare. Egentligen ännu tidigare än jag kommer nu, men kollegorna hade inget mot att jag kommer lite senare för då får jag ju lov att stanna lite längre än vad dom behöver. Skönt nu att jag jobbar precis bredvid tåget, tidigare hade jag ju en promenad på ca 25 minuter från tåget till jobbet.

Jag har skrivit till hunddagiset och frågat om det är möjligt att håriga killen kan få en plats snart. Men det troliga är väl att det inte kommer att lösa sig direkt.
M

Kommentera

Publiceras ej