Ja, det är inte snyggt men det är i alla fall snyggare än innan jag började måla.

Idag fick jag äntligen tummen ur och fortsatte att måla. Många lager färg finns det på den här gamla terrassen så den ska inte studeras allt för noga, men nu ska den lysa lite gulare igen. Jag har en liten bit kvar på utsidan och sedan är det insidan som ska få sig en omgång.
Den högre biten där det växer klematis (?) får se ut som den gör, orkar inte hålla på och bråka med växterna.
Sedan ska det vita målas också, så klart.

Och det här är ju bara uppvärmningen innan vi ska ge oss på att måla huset.
 
- - - - - - - - - -
 
Kämpade mig till gymmet i morse.
Svettades som jag vet inte vad, det var riktigt jobbigt.
 
- - - - - - - - - -
 
Av någon anledning har jag varit riktigt låg idag, det var trögt att komma igång med sånt jag måste ta itu med. Fick några förslag på jobb att söka från Arbetsförmedlingen, det känns som att jag kommer att strunta i att söka det där man skulle börja jobba klockan 6:30 i södra delarna av Stockholm.
Hittade i kväll ett jobb som jag blev intresserad av och skickade in en ansökan. Såg sedan att ansökningstiden går ut 31/7 och att man inte börjar titta på ansökningarna innan dess. Det känns ju som en evighet.
 
Nu märks det i alla fall att det är semestrar på gång ute på företagen, dom senaste dagarna har det ramlat in ett gäng Nej tack-mail så man håller på och gör rekryteringar klara innan alla ledigheter.
 
 
arbetsförmedlingen, gym, jobbsök, måla,

3 kommentarer

Tofflan

30 Jun 2015 18:24

Måste säga att färgen på penseln på bilden är i vart fall snygg! :-) Tror att resten du målar blir finfint.

Tämligen lågt här också, men glad för ditt tips igår - det sökte jag i morse även om ansökningstiden går ut i augusti nån gång.

Jag har ont i ett ben med tillhörande fot så det blev ingen längre promme än till Willys idag.

Svar: Visst är det segt när det är så långa ansökningstider, det betyder att det tar flera månader innan man kan få någon sorts besked :(Men i många fall skriver dom ju i alla fall att dom har ett stoppdatum, men tittar på dom sökande under tiden och avbryter när/om man hittar den man vill ha tidigare.

Hoppas benet och foten mår bättre snart, så du kan skutta runt igen.
M

Tofflan

30 Jun 2015 23:11

Ja antingen är det långa handläggningstider i vanliga fall eller också blir tjänsterna tillsatta direkt när ansökningstiden har gått ut, i princip. Nu på sommaren är det ingen ordning alls. Jag fick alldeles nyss, kl 23.05, ett mejl från Viva media med ett nej,

Det är också knepigt när de sätter ett sista datum för ansökningar men kan avbryta innan dess ifall de hittar nån som duger. Det är bara att inse att det är arbetsgivarnas marknad... :-(

Mina fötter har krånglat i flera år, benen av och till. Irriterande! Jag borde träna, men...

Svar: Jo, det är ju verkligen det.
Jobbigt att ha ont :(
M

Tofflan

30 Jun 2015 23:40

Men vet du, det kom ytterligare ett nej via e-post i kväll, kl. 23 13, denna gång från Migrationsverket i Stockholm. Är de inte kloka som jobbar så här dags, eller? Snacka om att jobba ihjäl sig före semestern... :-(

Svar: Hoppsan!Ja, det verkar vara nattjobb för dom.
M

Kommentera

Publiceras ej