Idag fick jag möjlighet att få energiförrådet påfyllt av Richard Rejsjö igen.
Den här gången handlade seminariet om motivation, hur vi motiverar oss till att göra eller inte göra olika saker. Han var lika inspirerande den här gången som förra, jag ser verkligen fram mot nästa tillfälle att lyssna på honom.
Han är enkel att förstå, det är inga konstigheter utan han pratar om situationer som alla kan sätta sig själva i. Han måste vara en underbar skolkurator och diakon.
 
- - - - - - - - - -
 
Efter seminariet for jag till Gränby C för en lunchträff med en kvinna som jag bara träffat helt flyktigt en gång tidigare. Vi sitter i liknande situation och det var skönt att få sitta och prata en stund som blev till ett par timmar. Jag blev väldigt glad när jag läste vad hon skrivit om vårt möte:

"Den som inte har varit med om det märkliga att från en dag till en annan inte vara önskvärd längre kan aldrig förstå. Därför var det ett otroligt skönt möte jag hade idag, med en väldigt energipåfyllande person.
När två dissade personer möts kan man tro att det blir ältande. Men det blev det inte.
Visst pratade vi om situationer och Situationen, fast inte på nåt gnälligt, ömkande och tjatigt sätt.
Det behövdes liksom inte – den andra fattade."

 Jag ser fram mot att ses igen, för fortsatt samtal.

- - - - - - - - - -

Jag köpte mig en delmålsklänning idag, hoppas den passar snart.

- - - - - - - - - -

Gillar att hon kallade mig energipåfyllande.

 

 

 
Motivation, energi,

Kommentera

Publiceras ej