Lika bra jag ber om ursäkt direkt, det här kommer att bli ett lite gnälligt inlägg.
Men jag känner mig ju lite gnällig nu så det kan inte bli på något annat sätt.
 
Jag har som vanligt vid den här tiden i månaden skickat iväg räkningarna.
Det brukar väl aldrig vara någon rolig syssla, men den här gången var det nästan så att jag skickade med några tårar också. Första månaden utan lön, det suger verkligen.
Allt som har kommit in på kontot under maj månad är 4950:- i ersättning för 10 dagar från a-kassan. Det är ju så fiffigt att a-kassa får man bara fem dagar i veckan.
 
Jag får vara glad för att jag inte är ensamstående, vet inte hur jag skulle klarat mig då.
Det där med att spontanshoppa ett par klänningar eller något sånt kan jag ju glömma, nu gäller det att hålla i plånboken och lämna kortet hemma.
 
- - - - - - - - - -
 
Men har det inte hänt något annat idag då?
Jo, jag åt en underbart god ljummen rabarberkräm till lunch.
- - - - - - - - - -

Har filat på en jobbansökan till ett jobb som jag haft väldiga överläggningar med mig själv om jag ska söka eller inte. Men som det ser ut nu måste jag ju söka det som dyker upp, så i morgon går den ansökan iväg ändå.
 
Det jobbigaste med att gå utan arbeta är jag tappar bort mig själv.
Mitt eget värde, det känns som att det bara försvinner.
För varje dag som jag sitter här hemma försvinner jag mer och mer.
 
Ja, jag varnade att det skulle bli gnälligt.
Just ja, jag har ju ont i höften också. Det gör mig ju liksom ännu grinigare.
Och den där svullna elefantfoten......
 
Hoppas något händer i morgon som kan pigga upp mig.
 
 
 
arbetslös, betala, ersättning, gnäll, räkningar,

1 kommentarer

Tofflan

28 May 2015 20:08

Kära vännen, du är inte gnällig! Och förresten, det är din egen blogg, då får du gnälla hur mycket du vill.

Nej, man blir inte rik av att gå på a-kassa och jag blir så förb. på alla som tror att man lurar till sig dessa pengar. Det är liksom inte värt det! 9 900 kronor för en månad, det är mindre än en tredjedel av vad jag fick ut på min förra tjänst. Det suger rejält. I juni får jag bara ersättning för 13 dagar eftersom jag får karensdagar. Gnäll, gnäll, nu gnäller jag på DIN blogg. Förlåt!

Du... Kan vi inte äta rabarberkräm och mjölk på torsdag i stället för paj???????? Älskar't!

Kram och ge inte upp! Vi ska babbla mer om "allt"!!!

Svar: Du är så välkommen att "gnälla" här hos mig. Och naturligtvis kan vi äta rabarberkräm på torsdag.
M

Kommentera

Publiceras ej