Det är ju så jädra typiskt. Här får jag ett jobb där jag trivs jättebra, trots att det är ganska kaosartat stundvis, och en kollega som jag trivs superbra med.
Då går människan och säger upp sig, lämnar mig där i kaoset.
Det är inte snällt, inte alls snällt.
 
Jag är ju så klart jätteglad för hennes skull, tro inte något annat. Hon går vidare till ett annat spännande jobb. Men det kommer inte att vara lika kul inne i vårt rum nu, det blir inte lika lätt att spela "good cop, bad cop" när inte hon är där.
(Om någon undrar så är det ju naturligtvis jag som är the good one.)
 
Skylten på bilden har vi inne på vårt rum, den stämmer så bra.
En del som kommer in gör mig riktigt glad, men vissa andra gör mig bara glad när dom försvinner ut igen.
 
- - - - - - - - - -
 
I natt är det bara håriga killen och jag som snarkar i kapp, han ligger utsträckt i soffan och laddar för det. Men innan det är dags att krypa ner i sängen så måste vi ju ta oss ut på en liten promenad. Men sen ska vi ta oss en rejäl sovmorgon i morgon, vi har nog bara lite städning att vakna till.
 
 
 
jobb,

1 kommentarer

Tofflan

27 Sep 2015 19:50

Å va tråkigt för dig när du har fått jobba med en kul och trevlig typ!
På mitt jobb är det många som är nya eller halvnya och det tycker jag är lite kul. En behöver liksom inte kunna "allt" från dag ett.

Hoppas ni hade en bra helg, du och håriga killen och att morfar hittade hem sen!

Svar: Det har börjat en ny tjej efter mig, hon är bra orolig nu eftersom jag ska ha lite semester. Men hon fixar det här, det är bara det att hon inte tror det.
Håriga killen och jag fick sällskap av världens finaste trollungar <3
M

Kommentera

Publiceras ej