Jag ser lite ut som en kåldolme där jag sitter på pendeltåget, tidigt på morgonen.
Eftersom vi inte är så många som måste ut och åka så tidigt på morgonen så har jag ju gott om plats, jag brukar ha en "fyra" för mig själv.
Då åker skorna av, fötterna upp på sätet och jackan lindar jag runt fötter och ben. Sedan drar jag på mig en poncho utanpå koftan för att värma mig, sjalen får vara nackstöd och lite extra värme. Jag lindar väskans handtag runt handleden och mobilen, inställd på väckning, i handen i väskan.
Sedan försöker jag sova, inlindad som en kåldolme.

I morse fick jag tyvärr lov att stoppa in öronpropparna, grannen på andra sidan gången verkade tro att jag hade lust att lyssna på det som han tyckte var bra morgonmusik. Men den var inte direkt sovvänlig så jag fick gräva fram propparna för att slippa sitta där och reta upp mig.
 
 
pendeltåg, sova,

1 kommentarer

Anonym

18 Sep 2015 11:39

Meh! Jobbig typ! Jag gillar när det är tyst på tåget. Då kan den som vill sluta sina ögon och slumra en stund, andra kan läsa i lugn och ro. Musik tidigt på morgonen? Nej tack!

Kommentera

Publiceras ej