Jodå, det blev en tur ut på Kulturnatten. Jag ska inte påstå att jag såg så mycket nytt, besökte i princip bara dom platser jag brukar vara kuturell på dvs Pub 19 och Katalin.
Men jag såg i alla fall svägerskan dansa ATS, American Tribal Style Bellydance.
Jag måste erkänna att jag tycker det ser kul ut, men jag vet inte om jag är bekväm med att hänga ut min tjockmage till allmänt beskådande i dom kläderna.
Det skulle ju vara mycket som rörde på sig i alla fall, men jag tror jag ska bespara alla den upplevelsen i nuläget.
 
- - - - - - - - - -
 
I juni fick vi nya grannar, idag vi alla på gatan hembjudna till dom på fika.
Ett mycket trevligt initiativ, det var kul att sitta ner och prata med alla grannarna.
Det blev en liten presentationsrunda som var kul att höra även för oss "gamlingar". 
Det blir ju oftast så att man pratar mest med dom närmsta grannarna, dom andra hejar man mest bara på och säger något ord ibland.
Av våra tio hus så är vi sex familjer som har bott i husen från det att området byggdes, våra barn är ju borta sedan länge så det är kul att det fylls på med lite yngre människor och barn.
 
 
Kulturnatten, grannar, magdans,

Kommentera

Publiceras ej