Så är det dags att lägga ännu ett år bakom oss.
Är det bara jag som inte riktigt hinner med? 2016 försvann ju med en rasande fart.
 
Vad hände då 2016?
När året började jobbade jag i byggbranschen, något helt nytt för mig.
Anställd av ett litet byggbolag, lite skillnad mot stora PostNord.
Massor att lära, ett helt nytt språk och jag fick möta otroligt många nya människor.
Kul att få vara med och se något växa fram på det sättet, även om jag inte var med från början utan kom in på sluttampen av bygget av Mall of Scandinavia.
Många minnen, många godisskålar.
En del av kollegorna finns kvar i mitt hjärta.
 
En projektanställning tar ju slut, så är det bara.
Jag jobbade sista dagen i byggbranschen i maj, så var jag arbetssökande igen.
Den här gången kände jag mig mycket lugnare. Jag visste att det var inte det värsta som kan hända att jag måste gå hemma över sommaren.
Alla i familjen var friska, det var det viktigaste.

Jag visste sedan förra sommaren att rätt vad det är så dyker det upp ett jobb,
så jag kunde vara lugnare i mitt sökande.
Det kändes nästan lite skönt att veta att jag hade en "ledig" sommar framför mig.
Så plötsligt en dag händer det!
Ett meddelande på Facebook, som förra gången:
"Vill du komma och jobba hos oss?"
En vän från förr, ett jobb jag inte sökt.
 
Så nu finns jag i en helt ny värld igen.
I en värld där jag har mycket att lära.
I en värld där jag börjar känna att jag förstår mer och mer,
där jag börjar känna mig hemma och accepterad.
I en värld där jag får lära känna så många nya underbara människor.
 
Just nu känns det som att jag ska vara tacksam över att PostNord bestämde sig för att dom inte ville ha mig kvar hos sig.
Hade jag varit kvar där så hade jag jobbat med människor jag tycker om, men jag hade aldrig fått möjlighet att träffa alla nya kollegor som jag haft glädjen att arbeta med under det senaste året.
 
Vad hände mer under 2016?
Det blev ju ett par resor till Nerja, så klart.
Den senaste kommer jag bära med mig i hjärtat länge.
En härlig vecka i solen tillsammans med barn och barnbarn.
Alla andra stunder under året tillsammans med barn och barnbarn.
Kärlek!!
 
Nu tackar vi 2016 och bjuder in 2017.
Ett år som jag hoppas kommer att fyllas med glädje och kärlek.
 
Gott slut och gott nytt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej