Visst är det så, hellre vara glad en gång för mycket än att inte glädjas alls.
Jag har mycket att glädjas över, idag är jag extra glad över ett trevligt möte.
 
* * * * *
 
Jag tittar lite i ögonvrån på fotbollen, är barnsligt förtjust i namnet Schweinsteiger.
Blir lika glad varje gång jag säger det namnet högt.
 
* * * * *
 
Något som gör mig upprörd och ledsen, detta är helt jävla galet!

"Att vara svart är att leva med risken att utsättas för diskriminering och våld,
inte sällan av statens våldsmonopol.

32 procent av de som den amerikanska polisen dödar är svarta, även om de
bara är 13 procent av landets befolkning. Svarta tonåringar löper 21 gånger
större risk än vita tonåringar att dödas av polisen.
Och amerikanska poliser åtalas mycket sällan för att de skjutit någon.

För trots att kriminaliteten nu faktiskt minskar i USA så skjuter polisen
medborgare som aldrig förr. 2014 dödade amerikansk polis 461 människor,
och det är fler än på två decennier.
Och två gånger i veckan skjuter en vit polis ihjäl en svart person."

Hur är det möjligt?

 

#BlackLivesMatter, glädjas,

Kommentera

Publiceras ej