Det blev ju som sovmorgon idag, jag skulle ju inte behöva åka förrän med 7:10-tåget.
Otroligt lyxigt att sätta larmet och bli väckt 6:15 i stället för 3:45.

Jag tog en promenad upp till sjukhuset, gick in där 7:45 och kom ut igen 12:45.
Då hade jag hunnit göra en magnetkameraundersökning och sedan legat i flera timmar i en skön sjukhussäng medans det togs en massa prover på mig.
Doktorn var lite bekymrad över mitt höga blodtryck så jag måste tillbaka om en månad och kolla det, då skulle dom ta mer prover och ett EKG. Och nu måste jag börja ta blodtrycksmedicin, något jag har försökt klara mig utan tidigare.
Men det är väl bara att göra som doktorn säger antar jag.
 
Efter att ha fastat sedan kvällen före så var det på darrande ben jag gick in på sushistället precis utanför Akademiska för att få i mig lite att äta.
 
Hämtade håriga killen på dagiset, första gången jag var dit.
Han verkar anpassa sig bra bland dom andra hundarna, fick gå med dom små tikarna på långpromenaden och i morgon ska han vara där full dag.
 
Gissar att det är kommer vara lite oro på jobbet i morgon, kollegan sa upp sig idag.
Jag är jätteglad för hennes skull, hon har ju fått ett nytt bra jobb, men jag är samtidigt lite orolig för att hon ska försvinna. Hon kan så otroligt mycket som jag inte har en aning om, men det är bara att ta ett djupt andetag och jobba på.
 
kollega, medicin, prover, sovmorgon, sushi,

1 kommentarer

Tofflan

26 Aug 2015 20:50

Uff! Nålar och blod är inte min grej, jag svimmade nästan när jag såg bilden...

Hoppas Sötkillen fortsätter att trivas på dagiset och du på ditt jobb, även utan bästekollegan! Det verkar gå kanonbra för dig och det glädjer mig!

Svar: Jag är inte heller så förtjust i nålar, men jag kämpar med det.

Jag är så glad att det går bra på dagiset, han är jätteduktig. Och jag njuter av att jobba, så länge det varar.
M

Kommentera

Publiceras ej