Hängmattan har varit väl använd den här underbart soliga sommardagen, det är så skönt att ligga och sola i den. Det gungar så där lagom rogivande och skönt.

Något som inte var så skönt var däremot när jag skulle lägga mig ner i hängmattan igen efter att ha roat mig med något annat en stund. Jag sätter mig tydligen inte i mitten utan för långt ut på sidan, med den påföljden att hela ställningen och jag gjorde en volt och slog i backen. Det gjorde allt lite ont, men jag var mest glad för att det inte var någon som bevittnade det hela.
 
- - - - - - - - - -
 
Vi fick hem en skylift i kväll igen, så förhoppningsvis är huset färdigmålat och markiserna sitter uppe när jag kommer hem från jobbet i morgon.
Jag är otroligt glad för att det inte är jag som måste stå där uppe i korgen på skyliften och måla, då skulle det ta betydligt längre tid än vad det gör nu.
 
- - - - - - - - - -
 
Rabarberpaj, det är smaskens det.
 
- - - - - - - - - -
 
I morgon sitter jag förhoppningsvis på tåget kl 4:40, på väg mot jobbet för en vad jag tror kommer bli en turbulent dag. Mycket att göra och en del att reda ut.
Och på eftermiddagen väntar en jobbintervju i Uppsala, det ska bli intressant.
Tänk att jobba i Uppsala, det låter ju som en dröm efter att ha pendlat så många år.
 
 

1 kommentarer

Tofflan

10 Aug 2015 23:31

Jag tror nog Hårige killen filmade och la ut ditt svandyk på YouTube! :-) Tur att det gick bra! Jag själv trampade i ett slukhål på Götgatan igår...

Svar: Det skulle inte förvåna mig 😱

Läskigt med slukhål, tur att inte hela du försvann.
M

Kommentera

Publiceras ej