Trött och glad idag, trött efter en vecka på nya jobbet och glad efter en härlig dag med nära och kära igår. Innan M och prinsen åkte tillbaka hem till Stockholm idag åt vi en favoriträtt, langos. Det är något som tjejerna alltid vill ha när dom är hemma, E säger att hon vill hinna äta det igen innan hon åker tillbaka till Australien. Och det tackar jag inte nej till, det är ju så gott.
Idag blev dom dessutom helt perfekta, så där lagom sega och goda.
 
- - - - - - - - - -
 
Det känns lite konstigt det här att jag måste se till att komma i säng i tid för att jag ska upp och jobba. Från att kunna ligga och dra mig på morgonen så ska jag nu sitta på tåget kl 5:40, lite skillnad är det ju.
Jag är lite orolig för den här veckan, i fredags gick ju min kollega på tre veckors semester och jag blir ensam med en kille som inte jobbat så länge och inte är helt säker på arbetsuppgifterna han heller. Det hade varit bra med i alla fall en till vecka tillsammans med kollegan, men nu kastas jag ut i hetluften direkt.
Jag får hoppas på att det inte blir några konfrontationer som det blev i fredags, men jag är allt lite orolig när jag inte har någon att luta mig mot.
 
Men jag gör mitt bästa under dom förutsättningar jag fått, hoppas det räcker.
 
- - - - - - - - - -
 
Det här med att jag jobbar ställer till lite problem också. 
Håriga killen måste ha någonstans där han kan vara när vi jobbar, minst tre dagar i veckan från augusti. Jag vet inte hur vi ska hinna lösa det, det verkar inte som att det finns någon plats ledig på hunddagiset där han står i kö. Det bästa vore om vi kunde hitta någon som kan ha honom hemma hos sig, men det är inte så lätt att hitta någon som har möjlighet till det.
 
 
 
 
 
 
håriga killen, jobb, langos,

1 kommentarer

Tofflan

13 Jul 2015 19:34

Hoppas det går bra nu med jobbet!

Du vet att Håriga killen kan kampera med mig tills vidare, så länge mitt läge är som det är. I augusti har jag en grej bokad lördag - måndag 8 - 10 aug och lördagen den 1 aug, Men helgdagar kanske inte är nåt problem för er?

Vi kan väl höras när jag kommer hem igen om detta? (Jag åker i morgon tisdag.)

Svar: Vad gullig du är!Det skulle ju kunna vara kanon om ni kan hålla varandra sällskap några dagar i veckan.
Vi får prata mer om det sen :)
M

Kommentera

Publiceras ej