Idag luktar det inte så gott här hemma, jag skulle nog vilja säga att det stinker.
Han som jag delar mitt liv med har ätit surströmming, vilket jag vägrar att göra.
Naturligtvis får han lov att sitta ute och äta, idag var det inte så varmt att han fick sällskap av flugorna så han fick sitta där ensam och äta. Men även om han äter ute så finns den där odören ju i alla fall inne i huset nu, den verkar pysa ut på något vis.
 
- - - - - - - - - -
 
Våra grannar har fått oönskat besök.
Någon gång mellan i torsdags och idag har någon/några gjort inbrott i deras hus.
Förbannade människor som ägnar sig åt sånt.

Vi har varit förskonade från sånt på gatan under flera år nu, men vi hade ju själva besök av tjuvar här hemma två gånger för 12-13 år sedan. Jag hade med glädje pryglat killarna som gjorde det, men dom klarade sig undan.
 
- - - - - - - - - -
 
Nu har jag kommit så långt att jag halvslumrar på tåget på morgonen, snart så kan jag nog få till en tupplur också.
 
 
inbrott, odör, surströmming, tjuvar, tupplur,

2 kommentarer

Tofflan

28 Jul 2015 18:51

Fy te rackarns för surströmming! Men du... gillar du kräftor?

Nä, så trist med tjyvar. När mina föräldrar kom hit för att fira pappas 70-årsdag, tror jag det var, hade nån passat på att göra inbrott i deras hus. Men de kom bara in i källaren. Synd att de inte gav sig på dörren upp till entréplan - då hade larmet tjutit... :-( Det är då f*n att somliga inte kan skilja på ditt och mitt!!!

Svar: Kräftor är ju vår fredagsmat :)
Vi hade två inbrott för 13-14 år sedan, jag skulle egenhändigt kunna prygla dom som gjorde det.
M

Tofflan

28 Jul 2015 20:51

Ja just det, kräftorna är er fredagsmat... Kanske ska RÅKA passera er nån fredag, dårå..? ;-)

Svar: Det brukar för det mesta vara någon sorts skaldjur på fredagarna.Visst är du välkommen
M

Kommentera

Publiceras ej