Idag var jag och kollade blodtrycket igen, doktorn var ju inte riktigt nöjd med mig sist så han satte mig på att börja äta blodtrycksmedicin. Nu skulle det kollas om trycket hade gått ner något och så passade dom på att ta ett EKG och lite blodprover också.
EKG har jag bara tagit en gång tidigare och jag har för mig att jag då fick ligga ganska länge med det på mig, nu fick sköterskan bara på alla sladdar så var det klart. 

Det testet var i alla fall sköterskan nöjd med, till skillnad mot blodtrycket. Det var snudd på lika högt som förra gången, så hon tog ett snack med läkaren och dom bestämde att jag måste komma tillbaka om några veckor igen och kolla innan dom ändrar medicineringen.
 
- - - - - - - - - -
 
Håriga killen och jag är så glada över att vår vän, som har gått arbetslös flera år, ska göra sin första arbetsdag på torsdag. Visserligen en projektanställning, precis som jag har, men det ger lön i ett par månader.  Och det kan ju leda till något mer jobb.
Det är så viktigt för självförtroende och självkänslan att ha ett arbete att gå till, det hade jag inte riktigt förstått innan jag själv blev arbetslös. Det spelar ingen roll om det kanske inte alltid är så roligt på jobbet, man har en uppgift och är någon.
 
- - - - - - - - - -
 
Vilket härligt slut på helgen jag fick, underbart att få kramas med favorittjejerna.
Det är bra för blodtrycket det.
 
 
EKG, arbetslös, blodprov, blodtryck, favorittjejer,

2 kommentarer

Tofflan

25 Sep 2015 22:14

Aj aj med blodtrycket!!!

Projektanställning tror jag inte att det är, utan en visstidsanställning med ev. förlängning möjlig! ;-)

Presentkortet ska nog utnyttjas i helgen för att köpa nåt som piggar upp på ett kalt kontor nånstans i Uppsala. :-)

Svar: Det är ju bättre än projektanställning :)
Vad bra, då kan Elliott pigga upp på jobbet också.
M

Tofflan

25 Sep 2015 22:24

Om det funkar tror jag att det finns möjlighet att vara kvar längre än till årsskiftet.

Ja, jag tänkte att Elliots presentkort kunde få göra lite nytta på tomma kontoret. Växten följer ju med hem sen när uppdraget är avslutat. Har ett väldigt beige kontor...

Svar: Det låter ju lovande, hoppas att det kan bli så.
Det är klart att man ska ha något som piggar upp på jobbet.
M

Kommentera

Publiceras ej