Jisses vad fort helgen går.
Håriga killen och jag var själva hemma fredag-lördag, "husse" och mina syskon tog en snabbsväng ner till Skåne för att köra upp ett flyttlass. Mina föräldrar har ju sålt huset där nere och dom behövde hjälp med hemforsling av en massa saker.
130 mil blev det under fredag och lördag, jag är glad att jag inte var med.

Det är ju lite vemodigt tänka att vi inte kommer att åka ner till Skåne på somrarna längre, men var sak har ju sin tid och det är skönt att pappa och mamma beslutat sig för att det är dags att avveckla där nere.
 
Nu var ju håriga killen och jag inte själva hela tiden, vi fick nämligen besök av dom finaste trollungarna under lördagen.

- - - - - - - - - -
 
Det var ju hög tid att knappa in räkningarna också, det är ju aldrig kul.
Men jag kan ju tala om att det är betydligt trevligare att göra det när det har kommit in en lön på kontot och inte ett litet bidrag från a-kassan.
Jag fick ju till och med två löner den här månaden, en liten slutlön från min första arbetsgivare på MoS och så en inte helt full första lön från den nya arbetsgivaren.
Så på det stora hela så blev det ju en hel lön.
 
- - - - - - - - - -
 
Det är ju ganska trevligt att kolla tabellen i SLL, tre matcher och full pott för Storvreta.
Hoppas på att det blir en bättre säsong än förra året för mina pojkar.
 
 
A-kassa, Skåne, Storvreta IBK, lön, räkningar, trollungar,

1 kommentarer

Tofflan

28 Sep 2015 20:04

Jaa du! Är det nåt jag ser fram emot så är det att få lön. Fast nån full lön blir det inte förrän i november för min del. Men... den som väntar på nåt gott etc etc

Klappa killen från mig och be honom titta in på min blogg så han ser hur fint det blev med växterna på kontoret! :-)

Svar: Det är så jädra gott att faktiskt ha några kronor kvar när räkningarna är betalda.

Vi har varit in och kikat på dina fina blommor 😊
M

Kommentera

Publiceras ej