Mitt nya kontor, lite väl fuktigt i morse när det regnade men senare på eftermiddagen blev det riktigt skönt att sitta där ute och jobba.
För att söka jobb, det är ju ett heltidsjobb.
 
Stötte på patrull när jag skulle skicka in en ansökan idag, sista ansökningsdagen.
Ett företag som har en egen liten lösning för hur man skickar in sina ansökningar, med en massa obligatoriska moment. Bla det som satte stopp för min ansökan, obligatoriskt att lägga upp gymnasiebetyg.
Jag försökte leta fram mitt betyg, men hittade det inte. Och det är ju väldigt tveksamt om den här HR-avdelningen skulle ha någon som helst glädje av att se mitt gymnasiebetyg från sent 1800-tal.
Så det hela slutade med att det inte blev någon ansökan inskickad.
Eller just den ansökan kom inte iväg, men några andra där det var lite smidigare.
 
* * * * *
 
Vad säger ni om det här?
En restaurang där gästerna kan välja om man vill sitta avdelningen för "delvis nakna" (morgonrock eller lättare klädsel) eller i det helnakna rummet. 
Man kan ju tappa aptiten för mindre!
Dom flesta människorna vill i alla fall inte jag se nakna, och även om det vore någon som jag skulle vilja titta på så absolut inte när jag ska äta.
 
 
arbetssökande, kontoret, naket,

Kommentera

Publiceras ej