Det var ungefär så min reaktion blev när jag läste att Apple inte skulle godkänna appar som kräver mobilt bankid för inloggning. Det är ju fler och fler ställen där jag använder mig av det sättet att identifiera mig.
Skulle det här betyda att jag måste överge min älskade iPhone?

Men nu kan jag pusta ut igen, Apple kommer tydligen att göra ett undantag för svenska appar.
Det tackar vi för, Apple!
 
* * * * *
 
Funderade på att ta mig in till stan och äta "gubblunch" idag, men orkade inte göra
mig presentabel så jag blev kvar hemma i stället. Fick ur tummen och sökte några
jobb, men så gick luften ur mig när jag fick ett mail om att man gått vidare med annan
sökande med ett jobb som jag hade hoppats på.

Till det jobbet skickade jag in min ansökan söndag kväll, på måndag morgon får jag
ett mail där man vill att jag ska göra ett test.
Det visade sig vara ett test i logiskt tänkande,eller ickeverbalt intelligenstest som
en annan arbetsgivare kallade det.
Dom testerna brukar jag vara bra på så strax efter kl 15 sätter jag mig och gör testet
och kl 16:30 blir jag uppringd för en telefonintervju. Verkligen snabba ryck.
Och nu en vecka senare har dom bestämt sig att gå vidare med någon annan.
Antagligen någon yngre som passar in i företagets moderna profil.
 
Det är i alla fall skönt när man får snabba besked, inte behöver vänta i flera
månader utan att höra ett ljud om vad som händer med ansökan.
 
Men det är bara att bita ihop och kämpa på.
Snart hittar vi varandra, min nya arbetsgivare och jag.
 
* * * * *
 
I morgon får jag ta mig i kragen och gå ut bland folk, det får bli gubblunch.

 
 
 
arbetssökande, gubblunch, intelligenstest,

1 kommentarer

Tofflan

26 Jun 2016 21:14

Det är skittufft med såna där besked, särskilt när en har varit så nära. Men, men du får tänka att det är DERAS förlust och försöka komma igen. Snart finns det där jobbet runt hörnet som det står M på!

Svar: Det känns snopet och så känner man sig ratad, vilket man ju också är. Men som sagt, det är deras förlust.
M

Kommentera

Publiceras ej