Jädrar vad glad jag är jag inte behöver köra bil här i Bangkok, vilken kaos.
Det tog oss 2,5 timme att komma från hotellet i Pattaya till hotellet i Bangkok, den sista timmen nästan stillastående i Bangkok. Jag vet inte om det beror en del på avspärrningarna pga oroligheterna här som gjorde att vi måste åka på en del smala gator, gator som knappt ser ut som att två bilar kan mötas där. Men det går, och inte nog med det utan det kommer mopeder och motorcyklar från alla håll och kanter hela tiden. Motorcyklarna kör mellan bilarna och det ser ut som att det går på millimetern.
Jag skulle få en hjärtattack om jag skulle försöka köra här.
 
Men vilka kontraster den här dagen har bjudit på.
Vi började dagen på den vackra resorten med en god frukost, tog ett dopp och låg en liten stund vid poolen. Där inne är det bara ro och stillhet.
 
Sedan kommer vår vän i receptionen och hämtar våra väskor och tar oss till den väntande bilen. Jag var som sagt inte ett dugg avundsjuk på tjejen som körde oss, tyckte mer synd om henne för att hon skulle ta sig ut ur stan på samma vis också.
Om det var lugn och ro på hotellet i morse så är det raka motsatsen här. Vi bor på ett stort, ganska slitet hotell på Si Lom Road. Här finns det ingen enorm trädgård runt som tar bort stadsljudet, jag trodde nyss att vi hade fönstret öppet eftersom det var så mycket ljud. Och kommer det inte ljud utifrån så låter det som att våra korridorsgrannar står vid min sängkant när dom pratar med varandra utanför.
 
Vi har hunnit vara ute i två omgångar och kikat runt idag, nu på kvällen blev det en drink på Shangri-La Hotel vid vattnet.
 
Nu är det så tokigt att nästan alla dom ställen jag hade tänkt besöka ligger på platser som inte är lämpliga att besöka nu. Det är inte värt att hamna i skottlinjen bara för att jag gärna skulle vilja besöka MBK, det förstår jag ju. Så vi får ta allt på uppstuds och se vart vi hamnar dom här dagarna. I morgon ska vi i alla fall ta oss till en marknad.
 
Oroligheterna då?
Vi märker inte av dom alls här, men två av avspärrningarna är inte så långt härifrån. 
 
Nu ska jag stoppa i proppar i öronen då att jag kan somna, i morgon ska vi ut på äventyr i Bangkok.
 
 
 
 
 
 
 
Thailand,

Kommentera

Publiceras ej