Jag som hade tänkt att jag skulle kunna sitta ungefär så här ute i trädgården nu när vi kom hem från semestern, men det funkar ju inte riktigt när det är så här kallt. Det var ju för sjutton gubbar bara fem grader varmt nu på kvällen.
Fast det är klart, det hade nog inte funkat även om det vore varmare. Grannarna hade väl gått samman och krävt att jag skulle hålla mig inomhus om jag inte fick kläder på kroppen.

Nåväl, örat krånglar fortfarande för mig trots att jag ätit medicin sedan i lördags. Var till läkaren igen idag och det enda jag fick med mig hem var en uppmaning att kämpa på. Så jag gör väl det, förhoppningsvis ska jag väl inte vara lomhörd så länge till.

Valet ja, det var ingen rolig historia.
Jag är stolt över att vi lever i ett land där man faktiskt har rätt att tycka vad man vill och rösta på vilket parti man vill.
Och jag gläds åt att vi lever i ett land som människor vill komma till, inte flyr från.
Men jag blir riktigt rädd när så många av oss väljer att kliva in i dom bruna leden när vi röstar. Att så många, inte bara här i Sverige, inte skräms av stöveltrampet.

Kommentera

Publiceras ej