Klämde iväg några jobbansökningar innan det var dags att åka och handla lite.
Av någon anledning hittar jag bara sökbara jobb i Stockholm, jag som har sagt att jag skulle vilja jobba i Uppsala nu och slippa pendlandet.
 
Hur som helst, vi lyckades komma hem innan regnet började vräka ner.
Vad gör man en sommardag när det regnar? Man tröstäter så klart.
Nu fick det bli en maffig glass till kaffet.
 

För vissa på min numera före detta arbetsplats så var fredagen veckans viktigaste dag. Då åkte nämligen godisskålen fram på receptionsdisken och det gick åt ett par kilo smågodis, skålen tömdes med en rasande fart. Jag satt i rummet närmast skålen och hörde hur skedarna grävde runt där i skålen hela tiden.

Den där glassen, den tröstade inte nog så jag fick klämma i mig en gratinerad hummer också. Sen kändes det bättre.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej