Påsken brukar innebära ett par dagars extra ledighet och tillfället att få umgås med den stora och växande familjen.
Men den här påsken blir det ju inte så. Extra ledighet är ju inte något som betyder något för den som är arbetssökande och familjemys det har Corona satt stopp för.
 
Det blir inga middagar med alla barn och barnbarn här hemma, inget bebismys.
Vi saknar alla barnbarn, men det gör extra ont att inte kunna träffa våra två bebisar som fötts nu under februari och mars.
Bebistiden är ju så kort och det gör ont att inte kunna få vara del i den nu.
 
Annars så är på gott och ont att vara arbetssökande under den här tiden.
Jag har inget arbete som jag behövt vara hemma ifrån under min corontän.
Men vi blir så många fler som ska konkurrera om de jobb som kommer ut nu.
Och det gagnar ju inte mig när det är så många yngre människor som söker samma jobb som jag söker.
Jag får hoppas att min nästa arbetsgivare prioriterar och uppskattar erfarenhet och personlighet före ungdom.
 
 
 
Var rädda om varandra och stanna hemma så mycket det går!
Och håll avståndet, för allas skull!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej