2020, året dom flesta vill glömma!
 
Jag började året arbetslös, igen.
Det jobbet jag trodde var mitt var ju tydligen inte det.

I mars tar jag en paus i jobbsökandet och vi åker ner en vecka till
Spanien, till vårt favoritställe Nerja. Covid19 hade presenterat sig men
vi var väl många som inte riktigt förstod hur allvarligt det var. 
Jag fattade det först under veckan i Nerja, när vi kunde följa det som 
hände hemma i Sverige och det som hände i Spanien.
Dagen innan hemresan kom beskedet att parker och badstränder skulle stängas
ner och avresedagen kom så beskedet att det skulle bli en lockdown.
Det fick därför bli en snabb ombokning av resan till flygplatsen eftersom vi
inte ville riskera att bli kvar i Spanien. 
Jag är glad att vi gjorde den resan, det lär dröja innan vi kan komma tillbaka.
 
Så dök det upp, det rätta jobbet för mig.
Jag trodde att jag var klar med skolvärlden men tydligen så var jag inte det.
Sedan i augusti har jag en ny arbetsplats, här tänker jag stanna.
Mina härliga kollegor har tagit mot mig med värme och dom gör ett fantstiskt
jobb med eleverna även i dessa pandemitider.
 
 
 
2020 var för oss fyllt med kärlek.
Under året har vi fått tre nya barnbarn!
Alla våra tre barn gav oss denna gåvan detta år.
Fantastiskt vilken rikedom att ha sju barnbarn att älska.
 
Det nya året börjar i sorgens tecken med begravning av en kär familjemedlem.
2020 avslutas med att inom ett par dagar tar ett liv slut och ett barnbarn föds.
Livets gång, sorg och glädje möts.
 
***
 
Jag hoppas och tror att 2021 blir ett bättre år.
Vaccineringarna ska göra att vi får tillbaka delar av vårt gamla liv,
även om vi får vänja oss vid en del nytt.
 
Jag längtar så efter att få kramas igen.
Förhoppningsvis får jag snart ge dig en kram när vi ses.
 
***
 
Nu avslutar vi 2020 och bjuder in 2021.
Låt det nya året fyllas med glädje och kärlek!
 
 

Kommentera

Publiceras ej