Så otroligt skönt det är att ligga i solen, jag försöker njuta av varje minut nu när vår resa börjar närma sig slutet och vi snart är hemma igen i en helt annan temperatur.
 
Idag var det dags för massage igen och eftersom jag tog en thaimassage sist valde jag att ta en oljemassage den här gången. Och jag har aldrig varit med om maken till skön massage. Massören jobbade verkligen genom hela kroppen, från tårna och upp till hjässan.
Ja, det var nog bara murvan som hon inte oljade in och masserade.
 
Jag har, av någon underlig anledning, inte shoppat under den här resan. Tror att allt jag köpt är en klänning i Melbourne och två bikinis här i Pattaya. Nu hoppas jag att det ska bli ändring på det när vi kommer till Bangkok i morgon. Har ingen aning om VAD jag vill shoppa, bara ATT jag vill göra det. Jag har ju trots allt 10 kilo kvar till full vikt på min resväska när vi flyget hem.
Nåja, så roligt ska vi väl inte ha det men jag hoppas på att något kul ska jag väl hitta i alla fall.
 
Bangkok ja, vi kommer att åka taxi dit i morgon. När vi kollade här på hotellet vad en taxi skulle kosta så var det bra mycket mer än vad vi hade tänkt oss, men så är ju priserna via hotellen. När vi lämnade receptionen kom en ur personalen och sa att han kunde ordna bättre pris, men det måste ske diskret. Priset han gav oss var betydligt bättre men det är ju garanterat mer än vad vi skulle kunna betala om vi orkade ut och jaga någon annan bil. Nu orkar vi inte det så vi ska bli upphämtade av en svart Toyota med 2443 eller 2243 i registreringsnumret, jag kommer just nu inte ihåg vilket. Antar att både föraren och receptionisten tycker att dom gör en bra affär.
 
Vi följer svenska ambassadens information om läget i Bangkok, och tänker se till att undvika att hamna i några oroligheter. Frågan är om vi kommer kunna besöka dom platser vi tänkt oss, vi får höra oss för ordentligt när vi kommer fram. Antagligen är det väl säkrare att ta sig fram med skytrain än på gatorna där det kan vara avstängningar mm.
 
Planen för morgonen är att vakna i tid så att vi hinner ta en stund i poolen efter frukosten, innan vi åker mot den ännu större staden.
 
Thailand,

Kommentera

Publiceras ej