Så är det dags att lägga ännu ett år bakom oss.
Ett år som slutade bättre än det började, i alla fall för mig.
 
Att vara arbetslös är en erfarenhet som jag gärna hade varit utan, men jag har väl lärt mig saker av det också. Precis som man lär sig av alla erfarenheter.
Nu har jag lärt mig att ett arbete inte är en självklarhet, att även om man ibland kan tycka att arbetet man har inte är världens roligaste och man är lite less så är det inte ett dugg roligare att vara arbetslös. Jag skulle kunna skriva mycket om hur det känns, men jag tror jag hoppar över det.

En annan lärdom är att när man behöver nytt arbete så är vänner guld värda.
För mig var en vän en räddande ängel när han såg till att ta in mig på ett arbete som visade sig vara perfekt för mig. En helt ny bransch, ett arbete som jag inte visste ett dugg om när jag började och där jag har fått jobba med underbara människor. Fullständig kaos vissa dagar, nu är det lugnet efter stormen.
Tyvärr så finns det alltid ett slut på ett projekt, men ännu har jag några månader kvar på jobbet och jag hoppas på att detta ska leda till något nytt.
 
Två resor till underbara Nerja har 2015 bjudit på, det känns som att komma hem när jag kommer ner dit. Förhoppningsvis blir det någon resa även under 2016.
 
Stunderna med barn och barnbarn, kärlek!
 
Nu sparkar vi undan 2015 och bjuder in 2016.
Ett år som jag hoppas kommer att fyllas med glädje och kärlek.
 
Gott slut och gott nytt!
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

Edde

31 Dec 2015 19:28

Hoppas att 2016 blir ett år då du kommer tillbaka för fullt i arbetslivet!

Gott Nytt År Mona!!!

Svar: Tack Edde, det hoppas jag också.
Gott nytt år!
M

Anette

01 Jan 2016 18:56

Gott Nytt År till er med!
Jag håller tummarna för det nya året! Det enda positiva med att vara arbetslös var att jag träffade dig och att vi fortfarande kan ha kul ihop! Ser fram emot vår nästa TRR-träff!
Kram Anette

Svar: Vi får planera in en träff så snart som möjligt :)
M

Tofflan

05 Jan 2016 10:12

Jaa du... Vi skulle kunna skriva en tjock roman om att vara arbetslös, värdelös, utanför... Men jag är också glad för den chansen jag fick, även om den inte varar för evigt.

Tack för att du har varit en sån god vän 2015! Ett gott nytt år önskar jag dig, LP och E!

Svar: Det skulle nog bli en kioskvältare 😀

Tack själv, jag är glad att jag fått lära känna dig.
M

Kommentera

Publiceras ej