I morse hade jag tur som en tokig som fick bilskjuts till Solna, eftersom jag ville komma extra tidigt första dagen den rutinerade kollegan har semester.
Det visade sig vara ett klokt val eftersom pendeltågen inte stannade i Solna eller vid Karlberg, så hade jag åkt tåget hade jag i stället kommit för sent.
 
Jag hade förstått att det är lite extra tryck just på måndagarna, men inte trodde jag att det skulle vara fullständig kaos när jag kom fram till jobbet.
Jag kunde knappt komma fram genom receptionen, det var packat med folk som skulle på inskrivningsmöte för att sedan få gå ut på bygget. Jag vet inte hur många språk det talades där inne, det är otroligt många nationaliteter som jobbar på bygget.
För att strula till det lite extra var dessutom receptionen obemannad eftersom killen som jobbar där också missat att pendeltågen inte stannade i Solna, han fick en lång uppfriskande promenad på morgonen.
Inskrivningsmötet blev knökfullt och den stackars killen som håller i dom fick klämma in två extra möten förutom dom tre planerade under morgonen.
 
Mitt jobb sker före och efter dom här inskrivningsmötena, så resten av dagen hade jag verkligen häcken full. Jag hade inte ens tid att gå och hämta mig en kopp kaffe under eftermiddagen. Då saknade jag verkligen våra fikastunder på Retail, någon sån kultur har man inte på den här arbetsplatsen. Vi får väl se om jag kan styra upp något när jag blir lite varm i kläderna och lär känna fler människor.
 
Jag är skitglad att jag har fått det här jobbet, även om jag önskar att jag fått lite längre introduktionstid och fått mer tid innan den rutinerade kollegan gick på semester.
Just nu känns det som att jag kastats ut på djupt vatten, utan så mycket att hålla mig flytande med.
 
Men det löser sig, snart är jag van.
Jag gör så gott jag kan och försöker göra det med ett leende.

 
kaos, leende,

1 kommentarer

Tofflan

14 Jul 2015 20:37

Du är jätteduktig och jag vet att du fixar det här! Men tågeländena skulle jag kunna... strypa!!! :-(

Svar: Klart jag fixar det :)Fick min första ersättningsbiljett från UL idag, efter att ha jobbat en vecka. Hade förträngt det här med förseningarna.
M

Kommentera

Publiceras ej