Dagen började med ett styrketräningspass. Detta skedde på återvinningscentralen, det var dags att tömma kärran som jag slet så med tidigare. Lite knepigt att stå och kasta plankorna högt över kanten ner i containern, men att springa fram och tillbaka till den lilla trappan kändes inte som ett alternativ.
Nu är sista spiken slagen i garaget, nu ser i alla fall allt trä riktigt snyggt ut.
 
- - - - - - - - - -
 
Efter det hade vi glädjen att få ha ett par trollungar hos oss under tiden pappa och mamma var och shoppade lite. Det fick bli en pannkakslunch, till farmors glädje.
Nu när jag inte jobbar så betyder ju inte torsdag pannkakor längre.

Eftersom det äntligen blivit sommar kunde jag hålla ett öga på trollungarna och grannflickan från solsängen. Kul att ligga där och höra tjejerna leka och fantisera.
Det var bla onda häxor, en massa namn som jag aldrig hört och dom hade alla olika superkrafter. Någon hade musikkraft, den kunde spela så högt att alla blev galna.

Då kom jag på att jag har ju faktiskt träffat personer som i alla fall tror att dom har den där musikkraften. Dom som sitter på bussen, tåget eller i princip var som helst med hörlurar i eller på öronen och spelar musik så högt att folk runt omkring varken kan tänka eller lyssna på något annat.
Folk får lyssna på vilken musik dom vill, men tvinga inte mig att lyssna.
Det har ju hänt ett flertal gånger att den här "häxan" har gått över hela tågvagnen för att be någon dämpa ljudet. Reaktionerna brukar variera en hel del, en del har nog inte förstått hur mycket ljud som läcker ut från deras hörlurar och ber om ursäkt och dämpar ljudet. Andra tittar på mig som om jag är helt jävla dum i huvudet, och det kan dom ju få tycka eftersom jag tycker samma om dom :)
 
- - - - - - - - - -
 
Vad skönt det var att få ligga på solsängen, att få njuta av solen igen.
 
 
sol, styrketräning, superkrafter, trollungar,

1 kommentarer

Tofflan

27 Jun 2015 23:52

Här i Himlen var det en granne som spelade musik hela eftermiddagen. Högt. Det var INTE riktigt min musiksmak. :-(

Så duktiga ni har varit med garaget. Jag får väl komma och inspektera nån dag! :-)

Svar: Du är så välkommen 😄
M

Kommentera

Publiceras ej