För några månader sedan var jag arbetslös, sökte jobb på jobb utan någon vidare framgång. Så en dag får jag ett telefonsamtal och blir erbjuden ett jobb som jag inte ens sökt. Ett jobb i en helt ny branch och med nya arbetsuppgifter.

Jag har trivts otroligt bra, har fått träffa så många trevliga (och otrevliga) människor och lärt mig så mycket nytt. Jag har aldrig varit med om att få så mycket uppskattning och positiv feedback på mina tidigare jobb, det har varit ett riktigt lyft för mig.
Men projektanställningar tar ju slut och så även den här, tanken på att vara arbetslös igen lockar inte direkt.

Nu sitter jag plötsligt med flera jobberbjudanden och måste göra ett val.
Det känns så otroligt bra, att det finns folk som ser mig och vill ha mig hos sig.
Det stärker ju mitt självkänsla och gör under för mitt självförtroende.
 
arbetslös, jobb, självförtroende, självkänsla,

2 kommentarer

Tofflan

08 Nov 2015 19:49

Men så roligt, Mona!!! Gör nu det bästa valet.

Kram och grattis - oavsett!

Svar: Ingenting är klart ännu, men det känns så jädra bra.
M

Anette

12 Nov 2015 19:21

ÅÅåå vad härligt och vilken underbar känsla!! Jag är jätteglad för din skull!!
Ta det lugnt och välj o vraka i lugn och ro!!
Kram

Kommentera

Publiceras ej